Direktlänk till inlägg 19 februari 2009

Skratta!

Av Ina - 19 februari 2009 13:45

Hej!


Lånade böcker på biblioteket igår även till mig själv.

Fann en som handlar om att skratta.


Har inte hunnit läsa den ännu, får återkomma och berätta om den vid senare tillfälle.


Jag saknar att vara glad och skratta.

 Det är inte det att jag går och ser sur eller gråter hela tiden men jag

 ler mest eller skrattar lite försiktigt när det inträffar ngt kul.

Lät töntigt, jag vet...men kan inte förklara det på annat sätt.


Jag verkar inte tycka att det är lika roligt som förut.

Kan liksom inte se det roliga på samma sätt längre.


Hjälp hoppas det bara är tillfälligt.

Klart det underlättar ju om mina anhöriga och jag själv mår bättre då..


Är egentligen en mycket glad, utåtriktad, social kvinna som alltid uppskattat allt som gör livet glatt!

I mina yrken så har det varit viktigt att ha en personlighet som är glad, serviceminded och utåtriktad. Och det har jag ju varit.


Är lyckligt lottad som har förutom min familj  även fina vänner som påminner om livets roliga sida!


Att läsa andras bloggar inspirerar mig också att inte tappa hoppet om en bättre framtid!


Ett gott skratt förlänger livet, stod det i boken och det har man ju hört men det är tydligen vetenskapligt bevisat.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ina - 22 februari 2009 19:44

Vår mellersta dotter har sprayat ett stort hjärta i snön av färgad hårspray, med min mans och mina initialer. Så fint!! Hon är alltid lika kreativ.    Denna gången så kommer snön att smälta bort men förra gången så tog hon permanent färg och målade ...

Av Ina - 22 februari 2009 11:28

När man har sjuka anhöriga så försöker jag alltid vara stark.  Inte visa min oro utan peppa och vara lyhörd. Gärna le och prata om vardagliga ting så tankarna hos den som är sjuk och hos mig själv ska distraheras utav det som är jobbigt.   En dag sa...

Av Ina - 19 februari 2009 22:32

Min lilla dotter är ett så kallat mellanbarn. Eftersom hon har en storasyster och en lillebror. Just nu så mår hon inte så bra.   Hon har alltid varit en glad och ganska stark personlighet, med vilja och kan ta för sig.Har en enorm empati, är tuff p...

Av Ina - 18 februari 2009 20:49

Barnen sover och jag sitter nu med en kopp te och gläds över den mysiga läs stunden som jag hade tidigare ikväll.    Alla tre barnen satt nära mig och vi läste tre barnböcker. Varav en bok som min mellersta dotter ville högläsa.   Det var verkligen e...

Av Ina - 18 februari 2009 17:08

Idag vaknade jag av att min son klappade mig på kinden. -Mamma; viskade han. Jag vill vara ledig idag.   Nu är det så att han går förskoleklass och man får låta sitt barn vara ledig om man vill men jag vill inte att det blir en vana eftersom det inte...

Presentation

Omröstning

Vilka är dina prioriteringar i livet?
 Hälsa
 Familjen/Vänner
 Framgång
 Pengar
 Utseende
 Resa
 Sig själv
 Hjälpa andra

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2009
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards