Direktlänk till inlägg 16 februari 2009

Stort hjärta!

Av Ina - 16 februari 2009 08:22

Vill skriva av mig min oerhörda tacksamhet.

Har en väninna som själv är en gift trebarns mamma.

Hon är otroligt duktig på sitt arbete, ser bra ut, grym på att laga mat, psykologisk med barn, utstrålar carisma och är en ängel mot mig och min familj!

Hon gör det där lilla extra som vän som gör att man blir så rörd att ögonen vattnas. Trots sitt egna hektiska liv med stor släkt, familj och arbete så tar hon sig tid att bry sig. Hon hör av sig, lämnat mat vid dörren och vill gärna att min mellersta dotter får komma hem till dem ibland för att tänka på annat än att oroa sig för sin sjuka syster, pappa och de andra i släkten som är sjuka.

 Det kallar jag stort hjärta och kommer aldrig någonsin att glömma hennes omtänksamhet.

Mina barn uppfattar henne och hennes familj som släkt till oss men bara för att hon ger mig sitt ena finger så kommer jag inte ta hela handen. Respekterar och värdesätter henne och familjen så mycket!  

 
 
Ann-Louise

Ann-Louise

16 februari 2009 17:20

Lyckans du som mitt i allt som händer i ditt liv har en sån vän! Jag läser din blogg och blir bestört, ledsen, tacksam (för det jag har) och beundrar den styrka du måste besitta!

http://40taggaren.bloggagratis.se

 
marie

marie

16 februari 2009 17:39

Vilka fina ord! din vän måste vara väldigt tacksam för att hon har en så fin vän som dig som verkligen uppskattar hennes vänskap
Din vännina tycker om er allaihopa väldigt mycket och hjälper så mycket och hur länge som helst
många kramar

http://sweetnchili

 
Ann-Louise

Ann-Louise

16 februari 2009 18:20

Hej igen! Jo, Florida var fantastiskt, inte minst för barnen- USA är ju lite flådigt, vulgärt o too much (och kanske särskilt Florida). Men Orlando var kul med alla parker (Disney, Seaworld mm), och en massa upplevelser och shopping till 1000 (då dollarn står sig bra mot svenska kronan). Perfekt att åka i december med temperaturer på 20-25 grader

http://40taggaren.bloggagratis.se

 
Ina

Ina

17 februari 2009 10:34

Tack Ann-Louise för dina kommentarer, det värmde.
Jag är som sagt ny med det här att blogga. Din blogg är ju verkligen kanonfin!
Har valt att till att börja med göra min blogg ganska anonym, för jag är ganska privat av mig men det är samtidigt skönt att skriva av sig. Jag o min familj har pratat ett tag om att ev. åka till Disneyworld och Seeworld ngn gång. Tack för din inspiration!
Vi behöver drömma oss bort ibland så får vi se om vi kan komma dit ngn gång.
Hade ni hyrt hus där? Förlåt, det kanske du redan skrivit om i din blogg...
HA EN BRA DAG! Mvh Ina

http://orkavarapositiv

 
Ann-Louise

Ann-Louise

19 februari 2009 11:12

Hej igen! Jo, vi hyrde ett hus. Plats för 8 personer (4 sovrum, lika många badrum), egen uppvärmd pool och bekvämt inrett hus kostade drygt 5000 kr/vecka, vilket vi tyckte var ett kap!

http://40taggaren.bloggagratis.se

 
Ina

Ina

19 februari 2009 13:41

Hej igen!
Fann ni huset via bekanta, blocket el. resebyrå? Det var ett kap verkligen!
Önskar er en härlig semestervecka i ert fina hus. Ta hand om varandra!

http://orkavarapositiv

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ina - 22 februari 2009 19:44

Vår mellersta dotter har sprayat ett stort hjärta i snön av färgad hårspray, med min mans och mina initialer. Så fint!! Hon är alltid lika kreativ.    Denna gången så kommer snön att smälta bort men förra gången så tog hon permanent färg och målade ...

Av Ina - 22 februari 2009 11:28

När man har sjuka anhöriga så försöker jag alltid vara stark.  Inte visa min oro utan peppa och vara lyhörd. Gärna le och prata om vardagliga ting så tankarna hos den som är sjuk och hos mig själv ska distraheras utav det som är jobbigt.   En dag sa...

Av Ina - 19 februari 2009 22:32

Min lilla dotter är ett så kallat mellanbarn. Eftersom hon har en storasyster och en lillebror. Just nu så mår hon inte så bra.   Hon har alltid varit en glad och ganska stark personlighet, med vilja och kan ta för sig.Har en enorm empati, är tuff p...

Av Ina - 19 februari 2009 13:45

Hej!   Lånade böcker på biblioteket igår även till mig själv. Fann en som handlar om att skratta.   Har inte hunnit läsa den ännu, får återkomma och berätta om den vid senare tillfälle.   Jag saknar att vara glad och skratta.  Det är inte det att jag...

Av Ina - 18 februari 2009 20:49

Barnen sover och jag sitter nu med en kopp te och gläds över den mysiga läs stunden som jag hade tidigare ikväll.    Alla tre barnen satt nära mig och vi läste tre barnböcker. Varav en bok som min mellersta dotter ville högläsa.   Det var verkligen e...

Presentation

Omröstning

Vilka är dina prioriteringar i livet?
 Hälsa
 Familjen/Vänner
 Framgång
 Pengar
 Utseende
 Resa
 Sig själv
 Hjälpa andra

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2009
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards